Sekretarijat za lokalnu samoupravu

Sekretarijat za lokalnu samoupravu vrši poslove uprave koji se odnose na:

  • praćenje i unapređivanje sistema lokalne samouprave i neposrednih oblika lokalne samouprave; izradu propisa koji se odnose na sistem lokalne samouprave, organizaciju lokalne uprave i drugih propisa;
  • upravljanje kadrovima, a naročito: pripremu propisa iz oblasti službeničko namješteničkih odnosa, zarade lokalnih funkcionera i lokalnih službenika i namještenika Opštine Bar, rješavanje stambenih pitanja lokalnih službenika i namještenika i lokalnih funkcionera, etičkih standarda i postupanja etičkih komisija, ocjenjivanja rada lokalnih službenika i namještenika, stručnog osposobljavanja pripravnika i drugih propisa iz ove oblasti; davanja pravnih mišljenja o primjeni tih propisa; pripremu kadrovskog plana; objavljivanje oglasa i konkursa za potrebe lokalne uprave na osnovu odluke o pokretanju postupka za popunu radnog mjesta; učestvovanje u radu komisije za provjeru sposobnosti za vršenje poslova radnog mjesta, ocjenjivanje i sačinjavanje liste kandidata koji ispunjavaju uslove oglasa koju obrazuje starješina organa u kome se vrši popuna; prijava zaposlenih na obavezno socijalno osiguranje; pozivanje zaposlenog koji je na raspolaganju na provjeru sposobnosti prilikom objavljivanja internog oglasa između organa; analizu potreba lokalne uprave Opštine Bar za obukom; pripremu predloga strateških dokumenata i programa stručnog osposobljavanja i usavršavanja; pripremu i sprovođenje godišnjeg plana obuka; vođenje centralne kadrovske evidencije, evidencije internog tržišta rada, službenika na raspolaganju, programa posebnog stručnog usavršavanja, ugovora o posebnom stručnom usavršavanju i druge evidencije iz oblasti službeničko namješteničkih odnosa; praćenje sprovođenja mjera u cilju postizanja srazmjerne zastupljenosti manjinskih naroda i drugih manjinskih i nacionalnih zajednica u lokalnoj upravi i zapošljavanja lica sa invaliditetom i druge poslove iz oblasti razvoja i upravljanja kadrovima;
  • poslove u vezi sa osnivanjem i organizacijom mjesnih zajednica i usklađivanje i usmjeravanje rada mjesnih zajednica u vršenju poslova od neposrednog i zajedničkog interesa za građane; vođenje registra mjesnih zajednica i mjesnih centara; vršenje organizacionih i stručnih poslova koji se odnose na postupak izbora i razrješenja organa mjesne zajednice; davanje mišljenja o inicijativi za pokretanje postupka spajanja postojećih mjesnih zajednica, izdvajanje pojedinih naselja ili djelova naselja i njihovo pripajanje drugoj mjesnoj zajednici; pružanje stručne i tehničke pomoći organima mjesnih zajednica u organizovanju i sprovođenju neposrednih oblika izjašnjavanja i odlučivanja građana (inicijativa, građanska inicijativa, zbor građana i referendum); vršenje stručnih i administrativno-tehničkih poslova za mjesne zajednice;
  • poslove opšte uprave: zaključenje braka i vođenje matične knjige vjenčanih, izdavanje izvoda i uvjerenja iz iste; ovjeru prepisa, potpisa i rukopisa; vođenje registra i sprovođenje postupka izdavanja radnih knjižica i upisa kvalifikacija i izmjena ličnog imena; stručne i administrativne poslove u vezi sa izradom i upotrebom pečata, kao i upotrebom i zaštitom simbola Opštine Bar i njenih organa;
  • izdavanje potvrda o životu, radi ostvarivanja redovnih mjesečnih primanja (penzija i dr.); izdavanje uvjerenja o činjenicama o kojima vodi službenu evidenciju;
  • prijem zahtjeva stranaka, elektronsku obradu i sistematizovanje zahtjeva; pružanje informacija građanima i drugim zainteresovanim subjektima o ostvarivanju prava pred organima lokalne uprave i službama, izdavanje obrazaca za podnošenje zahtjeva radi realizacije prava i obaveza građana i drugih subjekata, davanje uputstava neukim strankama, elektronsko ažuriranje i praćenje kretanja upravnih i drugih predmeta, dostavu rješenja i drugih akata strankama;
  • arhiviranje, elektronsku evidenciju i čuvanje akata organa lokalne uprave i službi, i druge poslove u skladu sa Zakonom i drugim propisima;
  • izradu tabelarnog prikaza periodičnih i godišnjih izvještaja sačinjenih na osnovu elektronskog praćenja broja primljenih, riješenih i razduženih predmeta po organima lokalne uprave u Građanskom birou;
  • zajedničke poslove administrativno-tenhničke nabavke za potrebe svih organa lokalne uprave i službi u saradnji sa službenikom za javne nabavke; poslove ekonomata i magacinskog poslovanja za potrebe administrativno-tehničkog funkcionisanja organa lokalne uprave i Skupštine opštine;
  • poslove tekućeg i investicionog održavanja, obezbjedjenja i zaštite objekata u kojima su smješteni organi uprave i mjesne kancelarije; poslove osiguranja službenika i imovine Opštine Bar;
  • poslove obezbjeđenja i zaštite objekata u kojima su smješteni organi Opštine Bar i drugih objekata, u skladu sa propisima; portirske i kurirske poslove; pomoćno-tehničke poslove u vezi sa upotrebom i zaštitom zastave i grba Opštine Bar;
  • poslove kopiranja i povezivanja štampanih materijala; poslove održavanja higijene službenih prostorija; korišćenje, održavanje i evidenciju službenih vozila; obezbjedjivanje prevoza za službena putovanja i druge kancelarijske i tehničke poslove koje odredi starješina organa;
  • praćenje i učestvovanje u obezbjeđivanju uslova za unapređenje primarne zdravstvene zaštite, koji su od neposrednog interesa za lokalno stanovništvo;
  • uređivanje odnosa i obezbjeđivanje primjene propisa i drugih akata iz oblasti socijalne i dječje zaštite: kućna njega i kućna pomoć starim i invalidnim licima; staranje o ostvarivanju njihovih prava iz ove oblasti; stručne i administrativne poslove za potrebe Komisije za rješavanje stambenih potreba lica u stanju socijalne potrebe; praćenje namjenskog korišćenja stanova dodijeljenih licima u stanju socijalne potrebe, donošenje rješenja o prestanku tog prava i pokretanje postupka za iseljenje; vođenje postupka za ostvarivanje prava na jednokratne novčane pomoći i pomoć u kući; ostvarivanje dječje zaštite u smislu ostvarivanja prava na odmor i rekreaciju, smještaj i ishranu djece; obezbjeđivanje poklon-paketa za novorođenčad i druge dodatne oblike dječje zaštite, koje propiše Opština Bar; pruža administrativnu i stručnu pomoć za realizaciju LPA za postizanje rodne ravnopravnosti;
  • vršenje stručnih i drugih poslova, koji su, shodno propisima, povjereni Opštini u dijelu zbrinjavanja izbjeglih i raseljenih lica;
  • rješavanje o priznavanju prava iz oblasti boračko-invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata i vođenje evidencije o broju korisnika i vrsti tih prava; pripremanje planova i programa na lokalnom nivou u sprovođenju strateških nacionalnih dokumenata u ovoj oblasti i staranje o njihovoj realizaciji;
  • izradu nacrta i predloga akata kojima se utvrđuju kriterijumi za raspodjelu sredstava namijenjenih za finansiranje nevladinih organizacija, pripremu i raspisivanje konkursa, obavljanje stručno-administrativnih poslova koji se odnose na rad i odluke nadležne komisije koja vodi postupak po konkursu, kao i izradu ugovora o međusobnim odnosima Opštine i NVO u realizaciji prihvaćenih projekata i praćenje njihove realizacije;
  • izradu projekata iz djelokruga ovog Sekretarijata i saradnju sa međunarodnim organizacijama i institucijama, NVO i fondacijama, javnim službama čiji je osnivač Država, nadležnim ministarstvima itd. u cilju unapređenja stanja u svim oblastima društvenih djelatnosti i vršenje drugih poslova iz djelokruga Sekretarijata;
  • saradnju sa nevladinim organizacijama koje prate razvoj lokalne samouprave u cilju poboljšanja komunikacija između Opštine i građana i razvoja lokalne demokratije;
  • organizovanje, planiranje i realizaciju informacionog sistema Opštine (informacioni centar); oganizovanje i funkcionisanje službe informatike za organe lokalne uprave u cilju uspostavljanja jedinstvenog informacionog sistema u Opštini; kontrolu funkcionisanja automatizovane obrade podataka i preduzimanje mjera na poboljšanju i povećanju efikasnosti informacionog sistema u cjelini i po djelovima; izradu i realizaciju planova obuke i usavršavanje za korišćenje informacione tehnologije i sistema;
  • predlaganje automatizacije poslova u javnim preduzećima i ustanovama, i u tom smislu izrađivanje projektnih zadataka i učestvovanje u izradi projekata i realizaciji informacionog sistema; izradu i realizaciju planova za opremanje, nabavljanje opreme i preduzimanje mjera za održavanje računarskih sistema; staranje o funkcionisanju računarskih mreža i razmjeni podataka u njima;
  • primjenu jedinstvenih standarda: OS, DBMS i alata za aplikativni softver radi uvođenja i korišćenja savremene informacione i komunikacione tehnologije i organizovanje i sprovođenje mjera radi zaštite podataka; neposrednu pomoć korisnicima IS Opštine i otklanjanje eventualnih problema u funkcionisanju IS Opštine; izradu plana, predlaganje i organizovanje uvodenja novih programskih sistema i staranje o usavršavanju postojećih, u skladu sa zahtjevima neprekidnog funkcionisanja informacionog sistema; organizovanje i sprovođenje mjera radi zaštite podataka;
  • obavljanje poslova kojima se obezbjeđuje javnost i transparentnost rada organa Opštine i učešće lokalnog stanovništva u vršenju javnih poslova, vođenje i ažuriranje web stranice Opštine; izrada procedura iz oblasti nadležnosti za informacioni sistem;
  • izradu izvještaja o radu Sekretarijata za predsjednika Opštine i glavnog administratora;
  • izradu nacrta i predloga odluka i drugih opštih akata iz nadležnosti Sekretarijata, kao i informativnih i drugih stručnih materijala za Skupštinu, predsjednika Opštine i resorna ministarstva i vršenje drugih poslova u skladu sa zakonom, Statutom Opštine i drugim propisima; staranje o uskladjenosti odluka i drugih opštih akata sa zakonima; praćenje i sprovodjenje zakona i drugih propisa; pripremu stručnih mišljenja i izjašnjenja po inicijativama za ocjenjivanje ustavnosti i zakonitosti opštinskih propisa i davanje tumačenja opštinskih propisa iz nadležnosti Sekretarijata;
  • postupak za slobodan pristup informacijama iz svog djelokruga;
  • druge poslove u okviru svoje nadležnosti iz ove oblasti, u skladu sa zakonskim i drugim propisima.